Friday, March 28, 2014

《母親你在何方》

清明節的夢想。如果時光可以倒移,那該多好啊!

《母親你在何方》

: 李厚襄 詞: 毛文波 唱:顧媚

兒啊飛來飛去白雲裏  經過那萬里可曾看仔細

雁兒呀 我想問你  我的母親可有消息

秋風啊吹得楓葉亂飄蕩  噓寒呀問暖缺少那親娘

母親呀 我要問您  天涯茫茫您在何方 

明知那黃泉難歸  我們還在癡心等待

我的母親呀 等著您  等著您 等您入夢來 

兒時的情景似夢般依稀  母愛的溫暖永遠難忘記

母親呀 我真想您  恨不能夠時光倒移

2 comments:

Health is Wealth said...

I played this tune on our electric piano most evenings after dinner for my mom between Mar 2008-Nov 2011.
I still play hers and my favourite song often these days since she passed away on 5 Niv 2001.Gosh i miss mom soso much,

huctan said...

Thanks for viewing my stuff.